Forum na temat tworzenia RPG za pomocą specjalnych programów
Tworzenie Zdarzenia
Zaznaczamy "Czwartą Warstwę" u góry Ekranu, tak jak na obrazkach:
Po czym klikamy prawym przyciskiem myszy na dowolny punkt na naszej mapie, następnie Nowe Zdarzenie i pojawia nam się nasze zdarzenie:
Teraz spójrzcie na tą część Zdarzenia:
A teraz wyjaśnię wszystko z oznaczeniami:
1.Wygląd postaci lub przedmiotu(Charset, Chipset), wystarczy go wybrać klikając 2 razy na ramkę
2.Ruch, czy przedmiot/osoba ma swobodnie chodzić czy stać w miejscu
3.Jeżeli zdarzenie chodzi-to z jaką prędkością
4.Częstotliwość jest niezbyt ważna, to jak szybko wykonuje zdarzenie ruchy przy chodzeniu
5.Czy zdarzenie ma się obracać w stronę bohatera po zaczepce i zmiana wyglądu
6.Całkiem ważne, można ustawić żeby zdarzenie reagowało na naciśnięcie przycisku przy nim lub rozpoczynałoby się ono po przejściu na daną mapę.
To najważniejsza część wydarzenia, tak zwana "Biała Ramka" jest niezbędna do reakcji zdarzenia oraz wszystkiego co się z nim wiąże. Używa się tego pola klikając na to prawym przyciskiem myszy, następnie Wstaw, pojawia się lista funkcji których najlepiej się samemu nauczyć oraz je przetestować, czytając nazwy możemy się sporo dowiedzieć
Importowanie Grafiki
Po odpaleniu programu klikamy na Narzędzia, następnie Zarządzanie Grafiką i pojawia nam się ramka:
Nie będziemy mogli w pełni z niej skorzystać jeżeli nie nauczymy się podstawowych słów które znajdują się poniżej.
Podstawowe Słowa
TileSets-Lista przedmiotów przydatnych przy tworzeniu mapy
Titles-Obraz który pojawia się po rozpoczęciu gry wraz z napisem "Nowa Gra"
Audio BGM-Muzyka grana podczas gry
Characters-Każdy kto zna angielski wie że są to postacie
Imort-Pobieranie plików z własnego komputera do programu
Export-Zapisywanie plików z programu na komputerze
W razie problemów piszcie na GG 8777078
Offline